fredag 9 november 2012

Hänga en utställning.

När jag höll på med min utställning Tivoliliv skapade jag en blog om just det arbetet, The Tivoliliv Tour. Tanken var att berätta om tillblivelsen och att följa utställningen. Jag gjorde också ett antal mejlintervjuer med kända svenska och utländska fotografer om varför de gör utställningar. Men favoriten och Magnumfotografen Alec Soth glömde jag fråga. Sådan tur då att jag hittade den här filmen.



Det är intressant att se hur han våndas och gläds i processen med hängningen. Känner så väl igen det. Lärde mig mycket av att lyssna på kloka människor när jag skulle hänga. Det är skillnad att sitta vid datorn och göra urval och att stå där med tomma väggar i en utställningslokal och en massa bilder.









 Nu i januari ska jag ha den sista utställningen med Tivoliliv på Frölunda Kulturhus. Det kommer att bli den allra bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar