söndag 4 november 2012

Porträtt del 2

För en vecka sedan skrev jag om min vånda inför ett större porträttprojekt. Lade samtidigt ut en tråd på ett forum på Fotosidan. Och fick flera intressanta tankar som svar. Hade tänkt att göra en sorts sammanfattning men nöjer mig med att länka här.
Ett par saker vill jag dock visa här. Det ena är ett projekt som signaturen Pelle Piano (Per Ellström) visade. Han kallar det Ansiktet Utåt. Där satte han upp en tillfällig studio i Hökarängen och bad passerande att komma in för att bli porträtterade. Jag är imponerad. Både av initiativet och kvaliteten.


Det andra tipset är ett initiativ på Flickr, 100 Strangers. Stanna 100 främlingar och be att få ta ett porträtt på dem. En såväl social som fotografisk övning. Otroligt spännande tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar