lördag 5 januari 2013

Jag håller mig sysselsatt



Det måste finnas en mening med att fotografera. Ett syfte. Och det ska gudarna veta att jag kämpar med det. Men det blir mest skuggfäktning. Håller maskineriet igång. Ser till att ha kameran med så ofta det går. Och visst, det ger träning. Och känslan av att hänga med, veta vad jag letar efter, börjar komma upp till ytan. Eller ögonen. Magen. För det är den nivån jag vill till. När intuitionen samarbetar med ögonen som i sin tur får en känsla att ta sin plats. I magen.


Men som sagt, det är lite som att trampa vatten ibland. Har ett antal mappar med olika ämnen som jag sakta fyller med bilder. Intalar mig att fotograferingen får mer mening om jag kan kategorisera bilderna. Kanske det. Vet bara att om jag inte fotograferar kommer jag ingen vart. Och dit vill jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar