måndag 17 juni 2013

Japaner finns och lukten av papper

Precis det ska jag skriva om. Först japanen.
På väg hen från Brattens hamn. Uppför.
Solen skiner, typ 500/s f11.
Då står han där. Precis som mytens turistande japan i min ungdom.
Kameran riktad mot en av praktvillorna. Och på STATIV!
Så dom finns. Stativjapanerna.

Lukten av papper?
Gick in i en Göteborgs sista riktiga tidningsaffärer. Skulle köpa British Journal of Photography (kan rekommenderas).
Precis innanför dörren stannar jag. Det är något som slår mig. Mina luktorgan närmare bestämt.
Lukten av hundratals glansiga sidor. I diverse magasin.
Där och då bad jag till de högre makterna att papperstidningen aldrig får dö.
Om inget annat så för lukten av glansigt papper.
Få det på en iPad om du kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar