måndag 3 juni 2013

Vem f-n vill städa när solen skiner?


 
Så har man begått Konstrundepremiär. I vår vedbod nära entrén. Vinterns vedförråd hade krympt till en dekorativ liten hög och vårens trädgårdsaktiviteter hade ännu inte hunnit fylla tomrummet med skit.
Och så slapp vi få in en massa folk i huset.
Vem f-n vill städa när solen skiner.

Foto: Anna HejdenbergStoltz
Det här med att publiken kommer vandrande var lite speciellt. Hade för det första inte trott att det skulle komma några alls. Jag menar, högsommarvärme och fotografi. Vem orkar?
Men de kom. Troget.
Hade, som jag skrivit tidigare, valt en kollektion bilder från min pendlarvardag. Ögonblicksbilder i färg. Alla tagna det senaste halvåret. Färskt.

 
Och för att inte krångla till det för mycket så hängde jag printarna "nakna" direkt i små klämmor. Gav en direkt "från printern" känsla tyckte jag.
Sparade in på kostnaden för ramar tyckte plånboken.
Vad besökarna tyckte om just det vet jag inte.


Hursomhelst, folk kom i en jämn ström under både lördag och söndag. En del tog bara en snabb runda, "- E' de' här allt?", andra hängde kvar längre.
Och ville prata bild, uttryck och intryck! Inte kamera. Happy, happy!

 
Allra roligast var det med de som valde att komma till mig efter att ha sett min bild i samlingsutställningen på Öbergska galleriet i Bratten (den överst här). Många kommer med båten dit och verkar ha som rutin att gå dit först för att se vilka som ska få besök.
Jag växte en liten bit för var och en som sa sig ha gjort så.
Och sedan traskat hela vägen hem till mig.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar