fredag 27 september 2013

Känna pepp

Hur kommer man igång?
Lyfter sig.

Ett hyfsat fotoboksbibliotek brukar funka för mig ibland.
Eller att läsa lite bloggar.
Se några bra hemsidor.

Men ibland vill det sig inte ändå.
Som nu.

Har släpat med mig kameran.
Orkar inte ens leta bilder.
Och inte ser jag dem heller.





Har istället hamnat i den där Tradera, Blocket, Köp&Sälj svackan. Kanske något nytt/begagnat?
Har inte råd.
Egentligen.
Men ändå.

En 28:a. Eller varför inte testa att köpa en bagagnad liten kamera? En GF-1:a. De är billiga nu. Fast gamla. Tekniken alltså. Eller något riktigt gammalt. En Kodaksökare med parallaxkorr. Snygg.
Eller den där Voigtländer Bessa RF som precis kom upp på Tradera. Alltid gillat Voigtländer. Vackra kameror. Vackert namn.

 
 
Sådär håller jag på. Roar mig med att låtsashandla. Patetiskt eller hur.
 
Det är ju inte prylar jag behöver.
Det är inspiration. Lust till att ta bilder. Skapa.
 
Känna pepp.
På med Timbuktu!
Dansa kanske ska få igång mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar