fredag 11 oktober 2013

Tjernobyl och Kulturnatt, alltså fredag

Hittar ett inlägg på Facebook om en fotoresa till....Tjernobyl.
Blir inte riktigt klok på vem som är arrangör men Panasonic, Feber.se och någon resefirma som heter Ticlinetravel är inblandade. Fotograf Jonas Borg är fotoexpert-Panasonicrepresentant.
Jo, för man får "klämma och känna på Panasonicprodukter" under resan.
Som pricken över i vinner den som tagit bästa bilden på resan en kamera.

Det hela ger mig dålig smak i munnen.
När jag läser sånt här:
"För dem som gillar att fotografera öde hus och städer så är Tjernobyl ett drömresmål. Innan kärnkraftsolyckan bodde drygt 180 000 människor i området, men idag finns bara drygt 100 kvar."

Googlade det hela och hittade artiklar från de senaste åren om hur katastrofen blivit turistmål. Så det är inget nytt tydligen.
Känns inte bättre för det.

 
 
Nä, nu får jag skaka av mig det där.
Ledig idag.
 
Först till optikern för att försöka få ordning på mina nya glasögon.
2 månader och de gnager. För små.
Gick till det där företaget med rolig reklam och billiga glasögon.
Har uppenbarligen fått vad jag betalat för.
 
Sedan är det Kulturnatt här i stan. Ser fram emot en massa kreativitet och fantasi.
Och kanske någa bilder.
Go' helg på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar