fredag 13 december 2013

De verkar ha så roligt, de där....

Det här med att vara i en dalsänka kan bli liite för segt.
Negativt, hehe. Suck.

Ett sätt att få lite inspiration är för mig att se andra fotografers verk.
Nätet är ju bra då. Eller?
Kan i vissa situationer bli för mycket tycker jag.
Facebook, Flickr, Instagram dränker mig med skit. Där är det så svårt att se guldkornen. Och kanske se ett sammanhang. En tanke.


Andra fotografers och byråers hemsidor är ju en källa. Tyvärr har man sett många av dem och uppdateringstempot är oftast lågt. Dessutom verkar många testa nytt material via just Flickr, Tumblr och Facebook.
Och där drunkar det som sagt.
Återvändsgränd.

Tidningar brukar vara bra. Fototidningar.
Inte.
Kameror, teknik och konstlat skit.
När fotografin var mitt levebröd brukade jag titta i alla andra tidningar.
De där resultatet av mina kollegers, och mitt, slit syntes.
Kunde ge en kick.

Ja, sådär håller jag på.
Letar ljuset i tunneln.

Fast ibland funkar livet självt bäst.
Som att få beskedet att båda ens döttrar trampar svensk/europeisk mark igen.
Lagom till helgerna.

Jo, förresten. Det är ju populärt att klanka på de där Henrik och Johan med Alla är Fotografer.
Visst, det är fokuserat på två kändisars hobby. Det är så där perfekt hippt/slickt.
Men du, de verkar ha så roligt!
Och är inte det också viktigt?
Även i fotografin.
Jag blir peppad iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar