måndag 17 november 2014

Utställning, böcker och frustration.

Det har varit lugnt ett tag med bloggandet.
Har liksom inte varit läge.
Lust och ork.

Men så börjar det bygga på.

Har fått klartecken med att ställa ut mina herbariumbilder på Botaniska här i Göteborg till sommaren.
I deras växthus!
Inte optimalt ljus och så kanske.
Men udda och kul.



Och så detta med fotobok.
Visst hade det varit kul.
Men att behöva pytsa upp med kanske 100.000 för att bekräfta sitt ego.
Nä.
Även om det är Journal som ska sätta sitt namn på.

Så jag kollar och pysslar med mina Blurbfiler.
Men skickar av någon anledning aldrig iväg dem.
Och när jag läser det här så blir jag ännu mer fundersam.
Läs sista stycket. Den om fotoboksbubblan.
Vi som köper är också de som producerar.
Hmmm.

Annars går väl allt sin gilla gång.
Dareberg är frustrerad över sakernas tillstånd och Micke Berg myser i sitt mörkrum.
Så kan det gå.

Jo, sist en video om en fotograf som arbetade i en genré som jag heller aldrig har förstått.
Vassego'




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar