onsdag 21 januari 2015

Bilder, bilder, bilder

Bilder, bilder, överallt bilder.
Det är Twitter, Instagram och Facebook.
Själv har jag varit med i några sk. streetfotografi grupper på Facebook. Men det blir så förbannat urvattnat. En jävla massa skott i natten.
Motljus, skuggor, blickar, titta där en så rolig gubbe. Eller är det en hund?

Så vad gör att en del är fotografer medan andra kallas amatörer?
Målet, tror jag.
Att se fotografit som en källa för berättande. Fylla de där fyra ramarna med mer än bara ljusspår.
Att kunna ta ur sig själv och bära det vidare till betraktaren.
Själv har jag förbålt svårt med enstaka bilder.
Att bygga en historia med flera bilder är mera min grej. Kunna spela med alla tangenterna.
Så, då fick jag ur mig det iallafall.

Go' onsdag på er alla!

 
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar